31 maja 2016 Oświata

Uczniowie z Kaszowa na Dolnym Śląsku

Na początku maja w dniach 4 – 7 maja br. uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Kaszowie, w liczbie 39 uczniów przebywali na Zielonej Szkole w Domu Wczasów Dziecięcych w Bardzie na Ziemi Kłodzkiej. Tych kilka dni spędzonych w rejonie obfitowało w atrakcje turystyczne i wspólne zabawy.

Szkoła Podstawowa nr 1 z Kaszowa  na Dolnym Śląsku
Po wczesnym wyjeździe z Kaszowa i postoju na Górze Świętej Anny, na pierwsze zwiedzanie zatrzymujemy się w Złotym Stoku. Jesteśmy oprowadzani po dawnej kopalni złota oraz oglądamy ciekawe okazy skał w Muzeum Minerałów. Pomimo złej pogody (padał deszcz i było zimno), zapoznajemy się z pracą pierwszych poszukiwaczy złota próbując wypłukać je z wody lub znaleźć w piasku. Po przyjeździe do ośrodka, zjedzeniu obiadu i zakwaterowaniu się w pokojach, zwiedzamy miejscowość. Idziemy do Bazyliki Mniejszej Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny, gdzie znajduje się najstarsza figurka Matki Boskiej w Polsce oraz ruchoma szopka. Dzień kończymy dyskoteką.
Drugi dzień pobytu  to całodniowa wycieczka do Wrocławia. Zwiedzanie rozpoczynamy od zobaczenia Panoramy Racławickiej. Następnie spacer przez Ostrów Tumski i wrocławski rynek w poszukiwaniu krasnali i ciekawych zabytków, jak na przykład kamienice Jacek i Małgosia. Jednak największe wrażenie na wszystkich uczestnikach wycieczki robi Afrykarium z jego mieszkańcami. Spacerem po ZOO kończymy pobyt we Wrocławiu, a dzień w ośrodku wieczorkiem muzycznym śpiewając karaoke.
Kolejny dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie najsłynniejszych miejsc na  Ziemi Kłodzkiej. Rozpoczynamy od Wambierzyc – Śląskiej Jerozolimy. Podziwiamy budowlę Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin oraz ruchomą szopkę pochodzącą z drugiej połowy XIX wieku. Następnie „Drogą Stu Zakrętów” jedziemy do Parku Narodowego Gór Stołowych aby poszukać drogi w labiryncie Błędnych Skał. Po wyjściu z rezerwatu udajemy się do Kudowy Zdroju aby zobaczyć Kaplicę Czaszek w Czeremnej. Z kaplicy spacerem przez Park Zdrojowy udajemy się do Pijalni Wód Mineralnych,  aby skosztować leczniczych wód ze źródła Marchlewski i Śniadecki, a dalej do Muzeum Zabawek Bajka. Na koniec dnia pełnego ruchu idziemy jeszcze na spacer po okolicy.
Na ostatni dzień pobytu zaplanowaliśmy zwiedzanie niezwykłej Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie.
Pełni wrażeń i wspomnień, wieczorem wróciliśmy do Kaszowa.