Pałac w Piekarach
Pałac w Piekarach został wzniesiony w drugiej połowie XIX wieku na zamówienie ówczesnego dziedzica majątku - Alfreda Milieskiego. Nie była to pierwsza budowla tego typu na terenie folwarku piekarskiego, choć z pewnością najwspanialsza pod względem architektonicznym. Wcześniej, gdy właścicielami wsi klucza tynieckiego byli o.o. Benedyktyni, stał tu drewniany dwór. Na polecenie Franciszka Żeleńskiego, który w dobie Sejmu Wielkiego kupił Piekary wraz z okolicznymi wsiami, zastąpiono go nowym budynkiem, tym razem murowanym. Kolejny właściciel, syn Franciszka – Kryspin, znacznie go rozbudował.
Po śmierci Kryspina Żeleńskiego (+1853) Piekary zostały odłączone od reszty majątku. Odziedziczył je syn córki Kryspina - Antoniny, Adolf Milieski. Na jego zamówienie projekt nowej willi wykonał wybijający się galicyjski architekt Filip Pokutyński.Na fundamentach starego dworu Żeleńskich miała stanąć nowoczesna rezydencja, w bardzo modnym wówczas stylu neogotyckim. Projekt zrealizowano na początku lat 60. XIX w. Wzniesiony wówczas budynek należy do wybitnych przykładów willi neogotyckich w Polsce.
Pałacyk w Piekarach jest budowlą nieregularną, w przeważającej części jednopiętrową z wieżą i tarasami. Centralną część budynku zajmują dwie klatki schodowe: paradna oraz przylegająca do niej druga, skromniejsza, prowadząca na drugie piętro do mieszkań służby. Parter zajmowały niegdyś pokoje gościnne, kancelaria, salon męski, biblioteka i pomieszczenia dla służby. Część reprezentacyjna znajdowała się na I piętrze. Były tam dwa salony, wielka jadalnia, pokoje pani domu, gabinet, sypialnie i pokój dla służby żeńskiej.
Z salonu większego wchodziło się na obszerny taras, z którego rozciągał się piękny widok na Tyniec. Willę w Piekarach otaczał starannie urządzony park. W pobliżu stały budynki gospodarcze: stajnie, stodoły, spichlerze, browar i gorzelnia. W 1908 roku zmarł Alfred Milieski. Jego dobra odziedziczył syn Witold, który w latach 30-stych sprzedał pałac.
Nowym właścicielem został 73-letni inż. Włodzimierz Braun. Niestety, nie zdążył wprowadzić się do nowego domu, bowiem zmarł nagle 25 sierpnia 1934 roku. Piekary objęła więc w posiadanie wdowa wraz z synami: Mieczysławem, Kazimierzem i Włodzimierzem. Podczas okupacji hitlerowskiej majątek przejęli Niemcy. W pałacyku zamieszkał reprezentujący III Rzeszę zarządca.
Po przepędzeniu Niemców przez Armię Czerwoną willę i dobra ziemskie zagarnęła tzw. władza ludowa. Kilka miesięcy budynek zajmowała szkoła podstawowa. Następnie rozpoczęło w nim działalność Technikum Zielarskie. Istniało do 1953 roku. W latach 1953-57 obiekt należał do Ministerstwa Górnictwa. Kolejnym użytkownikiem został Szpital dla Psychicznie i Nerwowo Chorych im. Józefa Babińskiego w Krakowie. Na terenie willi w Piekarach funkcjonowała jego filia. Pod koniec lat 80. szpital wykwaterowano. Po upadku PRL pałacyk został przekazany Gminie Liszki. Obecnie właścicielem willi jest skarb państwa.
tekst: Adam Kowalik
Pytanie
do Wójta
Urząd Stanu Cywilnego w Liszkach
Siedziba: Urząd Gminy w Liszkach, ul. Mały Rynek 2, parter pok. 2
Godziny otwarcia:
poniedziałek 8.00 - 17.00
od wtorku do czwartku 7.30 – 15.30
piątek 7.30-14.30
Kontakt:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Katarzyna Strojny tel. bezpośredni 12/257 65 37
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Joanna Krupa tel. bezpośredni 12/257 65 66
Strona inwestycji w Gminie Liszki
Referat Inwestycji i Infrastruktury
Kontakt:
poniedziałek 8.00 - 17.00
od wtorku do czwartku 7.30 - 15.30
piątek 7.30-14.30
ul. Mały Rynek 2, pok. nr 4, 16
tel. 12/280-62-34 wew. 534, 543, tel. bezpośredni do referatu: 12 280-62-44
Referat Inwestycji i infrastruktury realizuje zadania z zakresu projektowania i wykonywania inwestycji, modernizacji i remontów gminnych: obiektów budowlanych, sieci wodociągowych, sieci kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego, dróg i mostów. Wydaje warunki na przyłącz do sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, uzgadnia i wydaje zgody na wjazdy na drogi gminne. Uzgadnia przejscia z sieciami: wod-kan, gazowymi, teletechnicznymi, elektrycznymi przez działki gminne.Obsługuje zadania związane z transportem publicznym.
GZEAS w Liszkach
32-060 Liszki, ul. Mały Rynek 18
tel/fax 012/ 280-60-24
mail: gzeas@liszki.pl
Godziny pracy:
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych procowników
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracownikówWpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Wójta Gminy Liszki
Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznychSiedziba: Urząd Gminy w Liszkach, ul. Mały Rynek 2, parter, pok. 2
Godziny otwarcia:
poniedziałek 8.00 - 17.00
od wtorku do czwartku 7.30 – 15.30
piątek 7.30-14.30
Kontakt:
ewidencja ludności, tel. bezpośredni 12/257 65 62
dowody osobiste, tel. bezpośredni 12/257 65 52
Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska
32-060 Liszki, ul. Mały Rynek 2
tel. (12) 280-62-34, 280-62-41 wew. 545, 546
tel. bezpośredni 12/2576545, 12/2576546, 12/2576570
Ekodoradca 12/2576571, 12/2576549 - pok. 14
budynek główny Urzędu Gminy Liszki (wejście od drogi wojewódzkiej) - pok. 101,102,103
Kierownik referatu - Iwona Smaga
Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska realizuje zadania Urzędu Gminy Liszki z zakresu:
zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów, zezwolenia na uprawę konopi włóknistych, zaświadczenia o pracy w gospodarstwie rolnym, zezwolenia na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną, bezdomnych zwierząt, dzierżawy i najmu lokali komunalnych, utrzymania porządku i czystości, zezwolenia na działalność w zakresie opróżniania zbiorników na nieczystości ciekłe, rejestr działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, usuwania azbestu, ochrony przed powodzią, zmian stanu wody, nadzoru nad lasami gminnymi, gospodarki łowieckiej, zaświadczenia z gminnej ewidencji zabytków, decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, nadzoru nad pracą ukaranych i skazanych, wydawanie opinii geologicznych.
Godziny pracy:
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek - Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:30
Gospodarowanie odpadami
Kliknij!
Opieka nad bezdomnymi zwierzętami
Kliknij!
Ochrona Wód
Kliknij!
Zwrot podatku akcyzowego
Kliknij!
Program "Rodzina 500 plus" w Gminie Liszki
Sekcja Przeciwdziałania Przemocy Adresy i godziny otwarcia lokalnych Ośrodków Interwencji Kryzysowej
GOPS Liszki
32-060 Liszki, ul. Św. Jana Kantego 5
Kierownik tel. 012 256-33-08
Pracownicy Socjalni tel. / fax 012 256-33-08
E-mail: gops@liszki.pl
Godziny pracy: Pon. 8.00-17.00
Wt.-Czw. 7.30-15.30
Pt. 7.30-14.30
Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny oraz Świadczenia wychowawcze " 500 +" tel. 503 146 262
lub (12) 256 10 63
Godziny przyjęć: Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny oraz Świadczenia wychowawcze " 500 +"
.poniedziałek - od 8.00 do 17.00,
wtorek i środa - od 8.00 do 14.00,
czwartek – dzień wewnętrzny (stron nie przyjmujemy),
piątek - od 8.00 do 14.00.
POMOC SPOŁECZNA
Prawo do świadczeń z pomocy społecznej, na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku, przysługuje osobom i rodzinom z powodu przyczyn, do których należą:
- ubóstwo
- sieroctwo
- bezdomność
- bezrobocie
- niepełnosprawność
- długotrwała lub ciężka choroba
- przemoc w rodzinie
- potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietność
- bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i w prowadzeniu gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych i wielodzietnych
- brak umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze
- trudności w integracji osób, które otrzymały status uchodźcy
- trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego
- alkoholizm lub narkomania
- zdarzenia losowe i sytuacje kryzysowe
- klęska żywiołowa lub ekologiczna
Ośrodek Pomocy Społecznej w Liszkach udziela pomocy w formie:
PIENIĘŻNEJ:
- zasiłków stałych
- zasiłków celowych (w tym specjalnych)
- zasiłków okresowych
- i innych przewidzianych ustawą
NIEPIENIĘŻNEJ:
- praca socjalna
- składki na ubezpiecznie zdrowotne
- sprawienie pogrzebu
- interwencja kryzysowa oraz poradnictwo
- dożywianie dzieci w szkołach
- usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania
- pobyt w domu pomocy społecznej
- asystent rodziny
- i innych przewidzianych ustawą
Uprawnienia do pomocy materialnej zależne są od wysokości dochodu w rodzinie przy jednoczesnym wystąpieniu co najmniej jednego z powodów wymienionych w art. 7 pkt 2-15 (patrz: powody przyznania pomocy) lub innych okoliczności uzasadniających udzielanie pomocy społecznej.
KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY:
Podstawowym obowiązującym kryterium do uzyskania świadczeń z pomocy społecznej jest spełnienie przesłanki art. 8 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 204 r. (tekst jednolity Dz. U z 2015r., poz. 163 ze zmianami). Powołany artykuł mówi o kryteriach dochodowych, które wynoszą odpowiednio:
od 01.10.2015r.
- na osobę samotnie gospodarującą - 634 zł
- na osobę gospodarującą w rodzinie - 514 zł
- kryterium na osobę w rodzinie w wys. 150% do uzyskania świadczenia niepieniężnego w postaci dożywiania dziecka w szkole - 771 zł
- dochód z gospodarstwa rolnego o pow. powyżej 1 h przeliczeniowych - 288 zł
KARTA DUŻEJ RODZINY
Rodzice, którzy mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci mogą składać wnioski o przyznanie Karty Dużej Rodziny.
Karta przyznawana jest niezależnie od dochodu.
Karta przewiduje system zniżek oraz dodatkowych uprawnień dla rodzin zarówno w instytucjach publicznych, jak i na usługi oferowane przez podmioty prywatne. Jej posiadacze mają możliwość korzystania z katalogu oferty kulturalnej, rekreacyjnej czy transportowej na terenie całego kraju.
Wykaz uprawnień przysługujących posiadaczom Karty Dużej Rodziny zamieszczony jest na stronie internetowej: www.rodzina.gov.pl
Od dnia 01.01.2019 r. prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przysługuje także rodzicowi lub małżonkowi rodzica, który kiedykolwiek miał na utrzymaniu co najmniej troje dzieci bez względu na ich wiek. Natomiast prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przysługuje także dziecku, jeżeli w dniu składania wniosku co najmniej troje dzieci spełnia następujące wymagania: 1) wiek do 18. roku życia, 2) wiek do ukończenia 25. roku życia – gdy dziecko uczy się w szkole lub szkole wyższej, 3) bez ograniczeń wiekowych – gdy dzieci legitymują się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności.
Wzory wniosków o przyznanie Kart oraz załączników dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach pok. 7 lub na stronie poniżej . W razie pytań, informacji można uzyskać pod nr tel 12 256 33 08 w. 27. Ponadto informacje na temat Kart dostępne są na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.gov.pl/web/rodzina/karta-duzej-rodziny-ogolne
Ponadto informujemy, iż członkowie rodzin wielodzietnych (rodzice lub pełnoletnie dzieci), które złożyły wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny (tradycyjnej) przed 31.12.2017 r., mogą ubiegać się o przyznanie Karty Dużej Rodziny także w formie elektronicznej – jeśli złożą wniosek o przyznanie Kart w tej dodatkowej formie do dnia najpóźniej w dniu 31.12.2019 r., nie zostanie pobrana opłata (aktualnie wynosząca 9,21 zł za jedną Kartę).
Druki Wnisoku oraz Oświadczeń GOPS pok.7
Oświadczenie dotyczące władzy rodzicielskiej
Oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki w szkole lub szkole wyższej
Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny (2019)
Wnioski o przyznanie Karty Dużej Rodziny przyjmowane będą w następujących godzinach :
Poniedziałek 8.00-17.00
Wtorek 8.00-15.00
Środa 8.00-15.00
Czwartek dzień wewnętrzny
Piątek 8.00-14.00
Ponadto Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje inne zadania z upoważanienia Wójta gminy:
- świadczenia rodzinne
- fundusz alimentacyjny i postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych
Pliki do pobrania:
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego, świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego - zmiany od 1 sierpnia 2017 r. (strona mpips)
Informacja dotycząca „Programu 500+”
Dział Świadczeń Wychowawczych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach informuje:
1. Wnioski o przyznanie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy 2017/2018 można składać
od dnia 01.08.2017 r.
2. Dla zachowania ciągłości prawa do świadczenia wychowawczego wnioski należy złożyć do 31.10.2017 r.
3. Wnioski będzie można składać osobiście w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach lub drogą elektroniczną.
4. Zgodnie z informacją uzyskaną z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w związku z planowanymi zmianami prawnymi zostaną zmienione wzory wniosków o świadczenie wychowawcze. Informacje o możliwości pobrania wniosków na nowy okres świadczeniowy zostaną zamieszczone na stronach Urzędu Gminy Liszki w najbliższym czasie.
5. Wskaźnik dotyczący przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w roku 2016 r. ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego będzie znany pod koniec września 2017 r. Jest on konieczny do uzupełnienia przez wnioskodawcę posiadającego ponad hektar przeliczeniowy gruntów rolnych załącznika nr 2 do wniosku.
Planowanie przestrzenne
Kontakt:
poniedziałek 8.00 - 17.00
od wtorku do czwartku 7.30 - 15.30
piątek 7.30-14.30
Kierownik referatu: Michał Korbiel
ul. Mały Rynek 18, pok. nr 4
tel. bezpośredni 12/ 280-62-42, 12/2576554, 12/2576563
tel. 12/ 280-62-34, 12/280-62-41 wew. 554, 563
Sprawy:
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- zmiana i przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
- sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
- wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego i studium
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek w planach zagospodarowania i studium
- opiniowanie wstępnych projektów podziałów działek w zakresie zgodności z ustaleniami planu zagospodarowania lub decyzji o warunkach zabudowy
Gminny Portal Mapowy: http://www.portal.gison.pl/liszki/
Referat Społeczno-Administracyjny
Kierownik referatu: mgr Małgorzata Soja
Ewidencja Działalności Gospodarczej: Karolina Domagała
ul. Mały Rynek 18, pok. 2
tel. (12) 280-62-34, 280-62-41 wew. 559
tel. bezpośredni: (12) 257-65-59
Godziny pracy:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - Czwartek 7:30 - 14:30
Piątek 7:30 - 13:30
Sprawy:
- wydawanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- wydawanie wniosków o zmianie wpisu oraz innych danych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- wydawanie wniosków o zawieszenie wykonywania Działalności Gospodarczej
- wydawanie wniosków o wznowienie wykonywania Działalności Gospodarczej
- wniosek o wykreślenie przedsiębiorcy z Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej
- wydawanie i cofaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
- naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Ważne terminy:
Składanie oświadczenia o sprzedaży napojów alkoholowych za ubiegły rok
do 31 stycznia
Terminy wnoszenia opłat za poszczególne raty:
- 31 stycznia
- 31 maja
- 30 września
Konto bankowe:
Krakowski Bank Spółdzielczy Oddział w Liszkach:
77 8591 0007 0210 0000 0068 0003
Druki do pobrania:
- Wnioski CEIDG odnośnik (na dole strony)
- Oświadczenie o sprzedaży napojów alkoholowych
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojow alkoholowych
- Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazowa sprzedaż napojów alkoholowych
- Karta osoby przyjętej do zakwaterowania
Nowe proaktywne usługi Ministerstwa Rozwoju dla przedsiębiorców. Załóż firmę przez telefon!
Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nowe usługi dla przedsiębiorców. Od stycznia 2017 r. można już zarejestrować własną firmę przez telefon. Kolejnym udogodnieniem jest telefoniczne powiadamianie o zbliżających się, ważnych terminach i zmianach w przepisach. Nowe usługi to kolejny krok w kierunku przyjaznej e-administracji.
Usługa telefonicznej rejestracji działalności gospodarczej dostępna jest pod numerem 801 055 088.
Załóż firmę przez telefon – Jak to działa?
W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji działalności gospodarczej, przyjmuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Po rozmowie, klient otrzyma sms z numerem wniosku, z którym może udać się do dowolnego urzędu gminy. Urzędnik wydrukuje wniosek i przedłoży do podpisu. Całą rejestrację można wykonać również w pełni elektronicznie, wykorzystując do tego profil zaufany lub podpis elektroniczny. Załóż firmę przez telefon to pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji publicznej.
Przewodnik Przedsiębiorców korzystających z środowiska (Przygotował i opracował Departament Środowiska - aktualizacja z 1 marca 2017roku)
Przewodnik po RODO dla przedsiębiorców (Przygotowało i opracowało Ministerstwo Cyfryzacji - maj 2018)
Geodezja
Kontakt:
poniedziałek 8.00 - 17.00
od wtorku do czwartku 7.30 - 15.30
piątek 7.30-14.30
ul. Mały Rynek 18, pok. nr 3
tel. bezpośredni 12/2576557
tel.12/ 280-62-34, 12/280-62-41 wew. 557
Sprawy:
- podziały nieruchomości (działek)
- rozgraniczenia nieruchomości
- akty własności ziemi
- numeracja porządkowa budynków
- sprzedaż działek gminnych
- służebności gruntowe
Wójt Gminy Liszki zawiadamia, że z dniem 01.01.2017 r. uległ zmianie numer rachunku bankowego na który dotychczas dokonywano wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, opłaty z tytułu czynszu mienia komunalnego opłaty z tytułu użytkowania wieczystego , opłaty z tytułu wykupu działki Gminnej, opłaty za drewno opałowe oraz inne opłaty. Uprzejmie informujemy że każdemu płatnikowi przydzielono indywidualny numer rachunku bankowego.
Referat Finansowy
Kierownik referatu: Józefa Urban
ul Mały Rynek 2, pok. 5
tel. (12) 280-62-34, 280-62-43
Godziny pracy:
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek - Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:30
Obowiązujące stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
35,00 zł / mieszkaniec/ miesiąc - selektywna zbiórka odpadów
33,00 zł / mieszkaniec/ miesiąc- selektywna zbiórka odpadów- właściciel kompostuje odpady biodegradowalne stanowiące odpady komunalne
70,00 zł / mieszkaniec/ miesiąc- podwyższona stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
191,90 zł / rok/ dom letniskowy- selektywna zbiórka odpadów
383,80 zł /rok/ dom letniskowy- podwyższona stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Termin składania deklaracji
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację Wójtowi Gminy Liszki o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie:
-14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca, lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych,
-oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiła zmiana w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości zgodnie zgodnie z art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2018 r., poz. 1454)
Właściciel nieruchomości obowiązany jest wpłacić obliczoną w deklaracji opłatę, bez wezwania w kasie UG Liszki lub na właściwy rachunek Gminy, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku opłaty.
Ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami za rok od nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku uiszcza się w terminie do 30 września każdego roku.
Terminy płatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1. Do 30 marca
2. Do 30 czerwca
3. Do 30 września
4. Do 30 grudnia
Wpłat od 2017 roku mieszkańcy dokonują na indywidualne konto każdego płatnika, które jest wygenerowane przez tutejszy organ podatkowy i dostarczane Państwu za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wpłat dokonywać można również za pośrednictwem poczty: z zaznaczeniem w tytule wpłaty: „opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi” oraz wpisaniem adresu nieruchomości, w której wytwarzane są odpady i wskazaniem okresu za jaki uiszczana jest wpłata.
Wpłat dokonywać można także w kasie tutejszego Urzędu Gminy Liszki w godzinach:
8:30 - 15:45 - poniedziałek
8:00 – 14:00 - od wtorku do czwartku
8:00 - 13:00 - piątek
Podmiot opłaty
Właściciel nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
UWAGA: Zmiana właściciela wiąże się z obowiązkiem złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez aktualnego i poprzedniego właściciela - w terminie 14 dni od zaistnienia zmiany
DRUKI DO POBRANIA:
Deklaracja na podatek rolny
* Załącznik do deklaracji na podatek rolny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
* Załącznik do deklaracji na podatek rolny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklaracja w sprawie podatku leśnego
* Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
* Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
Deklaracja na podatek od nieruchomości
* Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
* Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1
* Załacznik do deklaracji DT-1
Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych dla osób fizycznych
* Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
* Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
* Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników
Informacja o gruntach dla osób fizycznych
* Załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
* Załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
* Załącznik do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników
Informacja o lasach do podatku leśnego dla osób fizycznych
* Załącznik do informacji o lasach -dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu.pdf
* Załącznik do informacji o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
* Załącznik do informacji o lasach - dane pozostałych podatników
Uchwała Nr XIV/156/2019 z dnia 8 listopada 2019r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości
Uchwala Nr XIV/157/2019 z dnia 8 listopada 2019r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Godziny pracy urzędu
poniedziałek 8:00 - 17:00
od wtorku do czwartku 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 14:30